1. Platbu blokujú cookies alebo rozšírenie vo vašom prehliadači
Niektoré rozšírenia v prehliadači, alebo cookies a ďalšie súbory môžu platbu blokovať. Medzi najčastejšie rozšírenie, ktorá platbu blokujú, sú blokátory reklám. Môžete teda skúsiť:
- zmazať cache uložené v prehliadači pomocou klávesovej skratky Ctrl + Shift + R
- dočasne vypnúť rozšírenie vo vašom prehliadači
Najlepšie urobíte, ak platbu vykonáte v inom prehliadači.
2. Stlačili ste tlačidlo Späť
Ak potvrdíte voľbu Zaplatiť, ale potom stlačíte tlačidlo Späť, platba neprebehne.
Kedy sa to stáva?
- Na poslednú chvíľu chcete zmeniť niektoré údaje v objednávke, a tak stlačíte Späť
- Platíte na mobile a v procese platby stlačíte Späť v domnení, že sa vraciate na stránku e-shopu. Platba sa tým preruší
3. Zavreli ste okno platobnej brány krížikom
Tento prípad je podobný predchádzajúcemu. Kliknutím na krížik zatvorte dialógové okno, alebo celý prehliadač.
Zatvorenie dialógového okna v momente, kedy prebieha platba, platbu preruší. Že sa jedná o peknú paseku potvrdzuje aj naša manažérka zákazníckej podpory Jána: "Často sa stáva, že zákazníci platia online bankovým prevodom (tzv. Tlačidlom) a potom, čo potvrdí platbu vo svojom internetovom bankovníctve, zatvoria prehliadač, alebo dialógové okno. Práve v tento moment sa platba spracováva a kliknutí na krížik spôsobí, že sa platba nedokončí ".
4. Platba má časové obmedzenie
Každá platba má nastavený časový limit, v ktorom je nutné platbu dokončiť.
V opačnom prípade dôjde k vypršania platby a platba neprebehne.
Po vypršaní časového limitu na zadanie platby sa objaví stav: Platba vypršala.
5. Došlo k výpadku platobnej brány alebo prebieha jej odstávka
Niekedy sa môže stať, že chcete zaplatiť, ale platba sa nepodarí, pretože došlo k nečakanému výpadku platobnej brány. V takom prípade je potrebné počkať na obnovenie služieb.
Raz za čas vykonávame údržbu našich systémov, keď potrebujeme úplne vypnúť platobnú bránu. K týmto údržbám dochádza spravidla v nočných hodinách, kedy je prevádzka platobnej brány minimálne.
6. Vaša karta nemá povolenie internetové platby
Tento problém je častý u novo vydaných kariet.
Ak dostanete od banky novú kartu, skontrolujte si vo vašom internetovom bankovníctve, že má vaša karta povolené internetové platby. Ak nie, platby si v bankovníctve povoľte, prípadne kontaktujte vašu banku.
7. Prekročili ste limit na vašej karte
Ak máte na vašej karte nastavené limity pre internetové platby a tento limit prekročíte, banka platbu zamietne.
Na karte môžu byť nastavené tieto limity:
- objemovej - maximálna povolená čiastka za jednu platbu, alebo denný finančný limit na uskutočnené transakcie
- na počet platieb - povolený počet platieb za jeden deň
Limity si upravte vo vašom bankovníctva, a platbu skúste ešte raz.
8. Vaša karta expirovala
S kartou, ktoré vypršalo dátum expirácie (dátum expirácie nájdete na vašej platobnej karte), nezaplatíte.
K platbe vždy používajte kartu s aktuálnym dátumom platnosti.
9. Zadali ste zlý overovací kód alebo kód 3D Secure
Niekedy sa stane, že sa chybička vlúdi a vy zle opíšete niektorý z číselných údajov. Najčastejšie je problém s:
- číslom karty
- CVC kódom
- kódom 3D Secure, ktorý zasiela vaša banka
Chybne zadaným údajom možno predchádzať pomocou funkcie zapamätanie karty, u ktorej sa nemusia údaje z karty zakaždým zadávať alebo online bankovým tlačidlom, kde je bankový príkaz už predvyplnený.
11. Došlo k výpadku internetového spojenia
Čo sa stane pri náhlom výpadku internetového spojenia, alebo elektriny je asi jasné. Platba nemôže byť dokončená.
Problém náhleho prerušenia internetového spojenia je častý u užívateľov, ktorí majú slabý router, alebo sa nachádzajú na mieste, kde nie je dobrý signál. V takom prípade je vhodné počkať na opätovné spojenie a platbu vykonať znova.
Kontrolujte stav platby v e-maile
Po každom pokuse o online platbu prostredníctvom GoPay brány vám zasielame na e-mail uvedený v objednávke stav platby. V tomto e-mailu si môžete skontrolovať, v akom stave sa vaša platba nachádza.
Ak máte s platbou akýkoľvek problém a myslíte si, že vyššie uvedené dôvody neúspešné platby sa vás netýkajú, kontaktujte nás na e-mail podpora@gopay.cz.