Najčastejšie dôvody prečo nie je možné zaplatiť kartou

1. Platbu blokujú cookies alebo rozšírenie vo vašom prehliadači 

Niektoré rozšírenia v prehliadači, alebo cookies a ďalšie súbory môžu platbu blokovať. Medzi najčastejšie rozšírenie, ktorá platbu blokujú, sú blokátory reklám. Môžete teda skúsiť:

  • zmazať cache uložené v prehliadači pomocou klávesovej skratky Ctrl + Shift + R
  • dočasne vypnúť rozšírenie vo vašom prehliadači


Najlepšie urobíte, ak platbu vykonáte v inom prehliadači.

 

2. Stlačili ste tlačidlo Späť

Ak potvrdíte voľbu Zaplatiť, ale potom stlačíte tlačidlo Späť, platba neprebehne.

Kedy sa to stáva?

  • Na poslednú chvíľu chcete zmeniť niektoré údaje v objednávke, a tak stlačíte Späť
  • Platíte na mobile a v procese platby stlačíte Späť v domnení, že sa vraciate na stránku e-shopu. Platba sa tým preruší


3. Zavreli ste okno platobnej brány krížikom

Tento prípad je podobný predchádzajúcemu. Kliknutím na krížik zatvorte dialógové okno, alebo celý prehliadač.

Zatvorenie dialógového okna v momente, kedy prebieha platba, platbu preruší. Že sa jedná o peknú paseku potvrdzuje aj naša manažérka zákazníckej podpory Jána: "Často sa stáva, že zákazníci platia online bankovým prevodom (tzv. Tlačidlom) a potom, čo potvrdí platbu vo svojom internetovom bankovníctve, zatvoria prehliadač, alebo dialógové okno. Práve v tento moment sa platba spracováva a kliknutí na krížik spôsobí, že sa platba nedokončí ".

4. Platba má časové obmedzenie

Každá platba má nastavený časový limit, v ktorom je nutné platbu dokončiť.

V opačnom prípade dôjde k vypršania platby a platba neprebehne.

Po vypršaní časového limitu na zadanie platby sa objaví stav: Platba vypršala.

5. Došlo k výpadku platobnej brány alebo prebieha jej odstávka

Niekedy sa môže stať, že chcete zaplatiť, ale platba sa nepodarí, pretože došlo k nečakanému výpadku platobnej brány. V takom prípade je potrebné počkať na obnovenie služieb.

Raz za čas vykonávame údržbu našich systémov, keď potrebujeme úplne vypnúť platobnú bránu. K týmto údržbám dochádza spravidla v nočných hodinách, kedy je prevádzka platobnej brány minimálne.

6. Vaša karta nemá povolenie internetové platby

Tento problém je častý u novo vydaných kariet.

Ak dostanete od banky novú kartu, skontrolujte si vo vašom internetovom bankovníctve, že má vaša karta povolené internetové platby. Ak nie, platby si v bankovníctve povoľte, prípadne kontaktujte vašu banku.

7. Prekročili ste limit na vašej karte

Ak máte na vašej karte nastavené limity pre internetové platby a tento limit prekročíte, banka platbu zamietne.

Na karte môžu byť nastavené tieto limity:

  • objemovej - maximálna povolená čiastka za jednu platbu, alebo denný finančný limit na uskutočnené transakcie
  • na počet platieb - povolený počet platieb za jeden deň


Limity si upravte vo vašom bankovníctva, a platbu skúste ešte raz.

8. Vaša karta expirovala

S kartou, ktoré vypršalo dátum expirácie (dátum expirácie nájdete na vašej platobnej karte), nezaplatíte.

K platbe vždy používajte kartu s aktuálnym dátumom platnosti.

 

9. Zadali ste zlý overovací kód alebo kód 3D Secure

Niekedy sa stane, že sa chybička vlúdi a vy zle opíšete niektorý z číselných údajov. Najčastejšie je problém s:

  • číslom karty
  • CVC kódom
  • kódom 3D Secure, ktorý zasiela vaša banka

 

Chybne zadaným údajom možno predchádzať pomocou funkcie zapamätanie karty, u ktorej sa nemusia údaje z karty zakaždým zadávať alebo online bankovým tlačidlom, kde je bankový príkaz už predvyplnený.

11. Došlo k výpadku internetového spojenia

Čo sa stane pri náhlom výpadku internetového spojenia, alebo elektriny je asi jasné. Platba nemôže byť dokončená.

Problém náhleho prerušenia internetového spojenia je častý u užívateľov, ktorí majú slabý router, alebo sa nachádzajú na mieste, kde nie je dobrý signál. V takom prípade je vhodné počkať na opätovné spojenie a platbu vykonať znova.

 

Kontrolujte stav platby v e-maile

Po každom pokuse o online platbu prostredníctvom GoPay brány vám zasielame na e-mail uvedený v objednávke stav platby. V tomto e-mailu si môžete skontrolovať, v akom stave sa vaša platba nachádza.

Ak máte s platbou akýkoľvek problém a myslíte si, že vyššie uvedené dôvody neúspešné platby sa vás netýkajú, kontaktujte nás na e-mail podpora@gopay.cz.